tisdag 11 november 2008

Skjutträning..!?

Efter att jag suttit och bloggat igår fortsatte jag att sväva omkring i sfären en stund, efter en stund landade jag på Jägareförbundets hemsida, läste de ena och det andra för att slutligen hamna på en sida där de tar upp det här med skjutträning, det kommer inte direkt som en nyhet men just den här gången stannade jag upp en liten stund.. hur är det med mitt skytte egentligen?

Spontant känner jag att mitt skytte fungerar bra, jag träffar för det allra mesta det jag ska med enligt mitt sätt att se det bra resultat.

Varför ska jag jag då träna mitt skytte ännu mer?

Kan det vara så att jag genom mer träning skulle jag kunna utmana mig själv mer i jakt-situationer, om sanningen ska fram springer det en hel del djur förbi mej av just den anledningen... att jag inte tycker mig hinna med, eller för lågt håll, och på löpande djur.. hur var det med framförhållningen??

Fågeljakten kommer förmodligen komma till en helt ny nivå, när man kastar upp bössan mot axeln full av självförtroende och visshet att det kommer att gå vägen, i stället för att känna "här gick det minsann undan" vilket jag i många fall känner... med ett uteblivet skott som följd.

Någonstans här var jag helt övertygad om att jag skulle lägga betydligt mer tid på träning.

Ingen tid att förlora så jag klickade på länken "hitta din skjutbana" på Jägareförbundets sida, och en liten stund senare skickade jag iväg ett mail till deras banchef, och svaret lät inte vänta idag fick jag svaret att det är bara att komma dit och träna.

Nu finns det inga ursäkter som håller, och faktum är att jag är riktigt sugen på att skjuta, och framför allt se vad min ökade träning kommer att ge för resultat i skogen.

http://www.jagareforbundet.se/skytte/ om du läser och känner igen dig klicka på länken!

Inga kommentarer: