lördag 21 februari 2009

Mickel vann...! Jag med!

Vilken dag! samlingen 8.30 startades med en hornblåsning, vidare gick vi igenom dagens såter.
vädret var verkligen underbart.. inget snöande under natten vilket möjlig-gjorde ett spårande på de tidiga morgontimmarna, vilket gårdens husfru hade vänligheten att göra på morgonens motionsrunda.
Det var mycket spår, vilket å ena sidan är bra eftersom det talar för räv i såten, Men:et i denna mening består i att det kan vara lurigt för våra fyrbenta vänner att reda ut det hela, vilket skulle bli lite av dagens melodi.
Vid det andra föset fick jag nöjet att skåda en något vitklädd hare komma hoppande över det snöbelagda fältet, den hade en rasande fart eftersom den blivit stött av en ivrig jaktlabrador.
Senare under eftermiddagen började det snöa ganska intensivt, vilket ändå kändes ganska mysigt.. tyckte jag i alla fall.
Dagen slutade som så många gånger förr i denna jaktform, mickel står kvar i skogen med ett leende och tänker "mig lurar du inte" och jag gråter inte för det, jag har ju haft en mycket härlig dag i skogen med riktigt trevliga människor. vi vann båda två kan man säga.
Sju timmar i frisk luft... det kommer att bli en tidig kväll.

Inga kommentarer: